W handlu, aby przetrwać, trzeba stale się udoskonalać i dopasowywać do odbiorcy. Dlatego tak istotne, by każdy produkt miał swoje wyjątkowe opakowanie, dostosowane nie tylko do jakości, ale również do potrzeby chwili. Stąd też na rynku niezbędne stały się usługi pakowania, przepakowywania oraz tworzenia opakowań, które zawojują rynek.
Prace żmudne, ale konieczne
Producenci żywności, kosmetyków czy jakichkolwiek innych produktów, które sprzedaje się w opakowaniach, za główny cel stawiają sobie stworzenie produktu doskonałego, i na tym skupiają się ich linie produkcyjne. Druk opakowań czy materiałów reklamowych zleca się firmom zewnętrznym, dla których z kolei to jest priorytetem, by opakowanie było jak najwyższej jakości. Aby połączyć jedno z drugim, czyli tworzenie opakowań z wkładaniem do nich produktów, foliowaniem, etykietowaniem, czy dołączaniem gadżetów promocyjnych do gotowych wyrobów, powstały firmy zajmujące się co-packingiem. Co-packing to po prostu konfekcjonowanie produktów, czyli łączenie poszczególnych gotowych wyrobów, pakowaniem ich w pudełka jednostkowe czy zbiorcze. Niekiedy w przedsiębiorstwach produkcyjnych zachodzi potrzeba przepakowania wielu produktów z opakowań jednostkowych do opakowań zbiorczych, przeznaczonych na inny rynek – wówczas zatrudnienie firmy zewnętrznej jest rozwiązaniem bardzo wygodnym i opłacalnym. Prace te wymagają zatrudnienia odpowiedniej liczby osób, by czynność została wykonana jak najszybciej, i zapewnienia im odpowiedniego miejsca i narzędzi pracy. Taniej jest zlecić to firmie, która te czynniki już posiada.
Zadania dla firmy co-pakingowej
Firmy wykonujące co-packing zatrudniają pracowników, dla których zadaniem jest jak najszybsze i jak najdokładniejsze wykonanie pewnych prostych czynności nie wymagających kwalifikacji. Na przykład obłożenie gazety folią i zgrzanie folii, przyklejenie etykiety, połączenie dwóch produktów i owinięcie ich promocyjną folią, przyklejenie próbki kosmetyku do stron w czasopiśmie, i tym podobne. Firmy takie realizują czasem nawet bardzo nietypowe zlecenie, obsługując zarówno lokalnych producentów, jak i gigantyczne międzynarodowe koncerny, które mają duże zapotrzebowanie na przepakowanie partii wyrobu w inne opakowania, na przykład ze zmienionym logo, czy z kodami promocyjnymi biorącymi udział w losowaniu.