Każda firma produkcyjna ma wdrożone odpowiednie procesy produkcyjne, zapewniające ciągłość realizacji zamówień. Są to procesy wieloetapowe i w zależności od rodzaju produkowanego artykułu, bardziej lub mniej skomplikowane. Jednym z takich etapów produkcji jest konfekcjonowanie.
Czym jest konfekcjonowanie produktów?
Według definicji technicznej konfekcjonowanie towaru to zestaw kilku czynności, mających na celu skompletowanie towaru, na końcowym etapie przygotowania produktów do wysyłki klientowi.Konfekcjonowanie towaru to między innymi sortowanie, pakowanie oraz oznaczanie według wymogów i preferencji poszczególnych artykułów, lub partii produktu.
Te zadania mogą być wykonywane ręcznie, ale również przez odpowiednio przygotowane do tego maszyny czy linie pakujące, które zautomatyzują cały proces.
Metody i oferty
Konfekcjonowanie towaru ma wiele odmian i metod. Różnice polegają między innymi na rodzaju pakowanego artykułu, rodzaju opakowania oraz sposobem dystrybucji. W potocznym języku proces ten nazywany jest „co-packing”.
Na rynku jest wiele firm, które zajmują się tego typu usługami. Zakres konfekcjonowania towaru wbrew pozorom jest bardzo szeroki. Obejmuje wiele możliwości w zależności od potrzeb klienta, wymagań rynku, czy sposobu dostawy. Samo pakowanie to podstawowa usługa, z którą klient może się spotkać w firmach tego typu.
Usługi dodatkowe
Wśród usług dodatkowych znajdują się na przykład przepakowania produktów do różnego rodzaju zestawów. Tego typu rozwiązanie jest bardzo popularne wśród producentów artykułów spożywczych czy kosmetyków. Zestawy są często oferowane na święta lub jako ciekawe rozwiązanie na prezent z różnych okazji.
Konfekcjonowanie produktów to również umieszczanie w określonym przez klienta miejscu na produkcie lub wewnątrz, wszelkiego rodzaju ulotek, gadżetów czy kuponów. Są to zazwyczaj dodatkowe bonusy od firm, w ramach akcji promocyjnych lub serii limitowanych.
Czy to się opłaca?
Konfekcjonowanie produktów to dobre rozwiązanie dla firm, które nie posiadają miejsca lub odpowiedniej ilości personelu do takich prac.
Szczególnie gdy akcja jest jednorazowa, lepiej zlecić tego typu działania wyspecjalizowanej firmie, która ma odpowiednie zasoby i przygotuje produkty według przyjętej specyfikacji, w rozsądnej cenie i w szybkim czasie.